Leskinen myytiin – Mikä muuttuu? Ville Puustinen kommentoi

Reilu viikko sitten kantautui korvanappiini jymyuutisia: Leskinen ja Jumpru on myyty. Asia ylitti uutiskynnyksen paikallismedioiden lisäksi muun muassa Ylellä, joten mistään minikaupasta ei ollut kyse.

Kaupan takaa löytyy Pro Restaurants Oy, jonka toimitusjohtaja Ville Puustinen kommentoi kauppoja Humaloiduille.

Puustisen mukaan mahdollisuus Jumprun ja Leskisen ostoon oli luonnollinen askel Oulun yöelämän valloituksessa. 

“Uskomme että ravintolatoiminta kannattaa rakentaa vain ja ainoastaan kokemuksellisuuden päälle eli ravintoloihin ja ravintola-alan ammattilaisiin, joihin asiakkailla on vahva side. Molemmat ravintolat ovat olleet todella pitkään Oulun kivijalassa ilta- ja yöelämän keskipisteinä ja täten tärkeitä paikkoja monille. Jumprun historia on huikean pitkä ja Leskisellä todella vahva klangi sekä koko Suomen että koko pohjolan uskottavimpien olutravintoloiden joukossa”

Oululaista oluenystävän näkökulmasta erityisesti Leskisen tulevaisuus kiinnostaa, sillä kyseessä on yksi kaupungin kovimmista kuppiloista. Puustinen näkee Leskisellä selkeät vahvuudet, joiden päälle liiketoimintaa rakennetaan myös tulevaisuudessa. Puustisen mukaan täyisin ilman muutoksia ei silti kaupasta selvitä.

“Leskisen ehdoton vahvuus on ammattilaisuus joka näkyy palvelussa. Lisäksi vahva ja sitoutunut kanta-asiakasjoukko ja tietenkin poikkeuksellinen valikoima näillä leveysasteilla ovat hyvä yhdistelmä. Leskisen osalta suurin, ja tällä hetkellä ainoa miettimämme, muutos tulee olemaan ravintolapäällikön palkkaaminen.”

Kanta-asiakkaiden ei siis Puustisen mukaan kannata olla huolissaan.

“Eräs kanta-asiakkaista Leskisessä kuvasi asian hienosti – muistatte aina täällä miettiessänne yhden sanan – varovasti”, Puustinen kertoo.

Hyvä suhde asiakaskuntaan ja rento ilmapiiri ovat asioita joiden päälle Leskinen rakentuu myös tulevaisuudessa. Leskisen legendaarista kanta-asiakasohjelmaa ei siis olla heittämässä uusien omistajien myötä roskakoriin.

“Henkilöstön ja kanta-asiakkaiden kanssa keskustelut ovat vahvistaneet ajatuksiamme että etuja kannattaa pitää sekä ennallaan että osin myös uudistaa. Toiveita on tullut jo myös uusiin kanta-asiakas tapahtumiin ja tämä on mielestäni parasta mahdollista kehitystyötä, kun sekä käyttäjät että kehittäjät pääsevät yhdessä ideoimaan tulevia yhteisiä tapahtumia.”

Humaloidut on joskus leikkisästi todennut Leskisen olevan vanhusten baari. Puustinen ei väitettä sellaisenaan niele, mutta myöntää nuorempaakin väkeä baariin olisi hyvä saada.

“Leskisen sosiaalinen media on ollut kekseliästä ja omalle linjalleen uskollista, jota kannattaa ehdottomasti jatkaa, mutta ehkä jokunen kuva joskus elävöittäisi viestiä ja ehkä puhuttelisi uusiakin kohderyhmiäkin.”

Puustisen mukaan paikallisia toimijoita ei olla myöskään unohtamassa vaan yhteistyötä paikallisten panimoiden kanssa yritetään ylläpitää myös jatkossa. Tavoitteet tulevaisuuden suhteen on ovat Puustisen mukaan selvät.

“Olemme työryhmän kanssa asettaneet tavoitteet jälleen nousta tulevaisuudessa Suomen parhaan olutravintolan podiumpaikalle!”

Humaloidut toivottaa Leskiselle onnea ja menestystä myös uuden omistajan alaisuudessa!

–Sampo

Leave a Reply